Silná značka má zvyčajne známy slogan.
Podľa rebríčka "Most Valuable Global Brands", ktorý zverejňuje každoročne spoločnosť Interbrands má až 90% popredných značiek svoj slogan.
"Just do it"
spoločnosti Nike pozná asi každý.
Coca-Cola má rovnakú
značku už vyše 100 rokov. Stratégiu pri sloganoch má inú ako Nike: slogany mení
podľa toho, ako chce nastaviť komunikáciu so zákazníkmi (za 100 rokov sa toho
dosť zmení :-).
Od roku 2021 používa Coca-Cola aktuálne platný slogan „Real Magic“.
Ak vás zaujíma vývoj sloganov Coca-Coly, môžete si ho pozrieť na tomto linku:
History of Coca-Cola Advertising Slogans - News & Articles (coca-colacompany.com
Pri správnom nastavení
môže slogan podstatne zvýšiť hodnotu značky.
Cieľom sloganu je:
- upútať pozornosť
zákazníkov
- vytvoriť príbeh
značky
- a zabezpečiť lepšiu
zapamätateľnosť značky.
Slogany sa dajú
registrovať aj ako ochranné známky, za istých podmienok.
Registrácia je však
pomerne náročná - nie každý slogan sa dá registrovať ako ochranná známka.
Problematické z
hľadiska registrácie sú napríklad slogany, ktoré:
- sú popisné vo vzťahu
k tovarom alebo službám
- nemajú rozlišovaciu
spôsobilosť
- iba niečo konštatujú
- sú tvrdeniami o
kvalite a výnimočnosti produktu
a pod.
A aký slogan
používate vy?
Ak ho zatiaľ nemáte, skúste
nejaký zaujímavý vymyslieť :-).
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára