piatok 26. augusta 2022

Slogan ako ochranná známka? Áno, za istých podmienok

 

Silná značka má zvyčajne známy slogan. 

Podľa rebríčka "Most Valuable Global Brands", ktorý zverejňuje každoročne spoločnosť Interbrands má až 90% popredných značiek svoj slogan.

"Just do it" spoločnosti Nike pozná asi každý.

Coca-Cola má rovnakú značku už vyše 100 rokov. Stratégiu pri sloganoch má inú ako Nike: slogany mení podľa toho, ako chce nastaviť komunikáciu so zákazníkmi (za 100 rokov sa toho dosť zmení :-).

Od roku 2021 používa Coca-Cola aktuálne platný slogan „Real Magic“.

Ak vás zaujíma vývoj sloganov Coca-Coly, môžete si ho pozrieť na tomto linku:

History of Coca-Cola Advertising Slogans - News & Articles (coca-colacompany.com


Pri správnom nastavení môže slogan podstatne zvýšiť hodnotu značky.

Cieľom sloganu je:

- upútať pozornosť zákazníkov

- vytvoriť príbeh značky

- a zabezpečiť lepšiu zapamätateľnosť značky.

 

Slogany sa dajú registrovať aj ako ochranné známky, za istých podmienok.

Registrácia je však pomerne náročná - nie každý slogan sa dá registrovať ako ochranná známka.

Problematické z hľadiska registrácie sú napríklad slogany, ktoré:

- sú popisné vo vzťahu k tovarom alebo službám

- nemajú rozlišovaciu spôsobilosť

- iba niečo konštatujú

- sú tvrdeniami o kvalite a výnimočnosti produktu

a pod.

 

A aký slogan používate vy?

Ak ho zatiaľ nemáte, skúste nejaký zaujímavý vymyslieť :-).

 


 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Európsky dizajn - Registered Community Design (RCD) - tipy na spracovanie obrázkov

  Účelom grafického vyobrazenia/ obrázkov pri dizajne je znázornenie všetkých znakov dizajnu. Prihlasovateľ  zodpovedá za zabezpečenie toho,...